Hormonen:

Heb je vaak buikklachten, moeite met afvallen, slaapproblemen, veel stress of een gebrek aan energie?
Dan ben je bij mij in goede handen.

Je hebt misschien al van alles geprobeerd om van je klachten af te komen. De een wil graag meer energie en een mooie huid en de ander wil graag van dat vervelende zwembandje af. Als hormoonfactortrainer help ik je hormonen op natuurlijke wijze blijvend in balans te brengen.

Hormoonfactor:

Werkwijze:

Hormonen zijn boodschappers in ons lichaam. Zij hebben invloed op hoe je je voelt, hoe je er uitziet en hoe gezond je bent. Als hormoonfactortrainer ga ik samen met jou op zoek naar de hormonale disbalans in je lichaam. Deze zijn te herkennen aan uiteenlopende symptomen. De oorsprong van hormonale klachten zijn vaak terug te vinden in je leefstijl. Met leefstijl bedoelen we voeding, training en stressbeperking. Door je leefstijl aan te pakken krijg je je hormonen weer in balans. En daar hoef je geen calorieën voor te tellen en ook geen pillen voor te slikken. Zo pakken we de oorzaak aan. Ik help je graag je hormonen weer in balans te brengen, zodat jij weer lekker in je vel zit.

Wij werken met een natuurlijke aanpak om het hormoonsysteem weer in balans te krijgen. Het aanpakken van de oorzaak doen we in drie stappen:
klacht, oorzaak en oplossing. Door te kijken waar de klachten vandaan komen en het herkennen van de hormonale disbalans kunnen we de oorzaak aanpakken. Zodat jij blijvend van je klachten af bent. Je kan bij mij terecht met klachten zoals:

Je krijgt advies op maat op het gebied van voeding, training en stressbeperking.

Klacht

Klacht

Hormonale disbalansen kun je herkennen aan uiteenlopende symptomen.

Oorzaak

Oorzaak

De oorzaken zijn vaak terug te vinden in de manier waarop jij je leven leidt

Oplossing

Oplossing

Pak de oorzaken aan zodat de klachten blijvend verdwijnen en weer lekker in je vel zit.

Je kan bij mij terecht met klachten zoals:

  • Aankomen/afvallen
  • Migraine
  • Ontstekingen
  • Darmklachten
  • Voedingsintoleranties
  • Overgewicht
  • Zwangerschaps problemen
  • PCOS
  • Stress
  • Bijnieruitputting(Burnout)
  • Gewrichtsklachten
  • Diabetes type 2
  • Schildklierproblemen
  • Auto immuunziekte
  • Candida/schimmelinfecties

Voeding:

Het wordt in supermarkten steeds lastiger om een goede keuze te maken. We willen graag onbewerkt en pure voeding, maar wat je ziet is voornamelijk kunstmatig en dat verstoort je hormoonsysteem. Zo wordt veel voeding mechanisch bewerkt, sterk verhit en van allerlei chemische toevoegingen voorzien. Vooral blikken, kant-en-klaarmaaltijden en producten die gezond lijken omdat er op de verpakking staat vermeld ‘verrijkt met vitamines’ of ‘goed voor hart- en bloedvaten’ kan je maar beter mijden. Ik adviseer dan ook om zo veel mogelijk voor pure en onbewerkte voeding te kiezen. Tijdens het consult krijg je een voedingsadvies dat voor jou geschikt en gezond is.

Training:

Kort en Intensief  is de beste manier om een optimale hormoonbalans te bereiken. Daarom duurt een Personal Training work-out nooit langer dan 60 minuten. De ideale work-out voor een gemiddeld persoon bestaat uit een combinatie van krachttraining en cardio/HIIT (Hoge Intensiteit Interval) Training. Twee tot drie keer per week trainen is over het algemeen voldoende om het gewenste resultaat te behalen.

Stressbeperking:

Stress zorgt er niet altijd voor dat je mager wordt, het kan ook een hardnekkig buikje opleveren. Wie veel stress ervaart, maakt namelijk veel cortisol aan.

Metabolisme:
Het stresshormoon cortisol zorgt juist voor de afbraak van spierweefsel. En dat terwijl spierweefsel heel belangrijk is voor het basaalmetabolisme, ofwel de 24-uursverbranding. Hoe meer spierweefsel, hoe hoger de stofwisseling.

Bloedsuikerspiegel:
Daarnaast verhoogt cortisol de bloedsuikerspiegel, waardoor er insuline aangemaakt wordt. En als er veel insuline wordt aangemaakt sla je sneller energie op als vet. En dat zorgt voor de welbekende lovehandles.

Slaap:
Cortisol helpt je in de ochtend te wekken met een kickstart. In de ochtend bereikt cortisol het hoogste peil en dat neemt gedurende de dag af. In de avond neemt het hormoon melatonine het over en dat zorgt ervoor dat je ’s avonds lekker in slaap valt. Maar bij chronische stress vindt er geen cortisolpiek plaats en blijft de cortisolspiegel vlakker. Dat betekent dat je ’s avonds en ’s nachts te veel cortisol aanmaakt en dat zorgt voor vetopslag rond de middel en een laag energieniveau.

Spanning:
Stressbeperking betekent ook: meer ontspannen. Ik kan je daar goed bij helpen. Naast hormoonfactorcoach en personal trainer ben ik ook masseur. Daarom krijg je in de uitgebreidere pakketten ook personal training en massage(s). Dus wil jij je immuunsysteem boosten, meer energie, overtollige kilo’s kwijt en je lichamelijke klachten laten verdwijnen? Maak dan nu een afspraak!

Hormoon Pakketten:

Intake/eerste Consult:

€ 85,00

Medium Pakket:

€ 250,00

Totale Pakket: 6 weken Intensief

€ 549,00

Personal Training

Wil je werken aan een positieve levensstijl, boordevol energie in combinatie met gezond eten?
Samen kunnen we dit waar maken en geef ik je de sleutels om dit ook na het bereiken van jouw GOAL vast te houden!

Afvallen

Wil je een maatje minder?

Gewicht verliezen

Blijf je lichaam prikkelen om beter te presteren door een persoonlijk trainingschema in combinatie met een voedingspatroon, dat past bij jouw leefwijze.

In vorm blijven

Gaat er van alles hangen?

In vorm komen

Voorkom erger!
Laten we samen werken aan een lichaam dat past bij jouw uitstraling. Ik ben hiervoor jouw motivator!

Mobiliteit

Wil je werken aan je mobiliteit?

Lenigheid

Laat positieve elementen met elkaar in balans komen door gerichte spiertrainingen en -oefeningen, speciaal gericht op een betere mobiliteit en een mooi en lenig lichaam.

Spier opbouw

Waar zijn jouw spierballen?

Kracht

Ontdek ze door kracht- en cardio oefeningen te combineren. Meer spierkracht ontwikkelen om zwaarder te kunnen tillen? Of wil je spieren ontwikkelen voor een betere look? Bij al deze doelstellingen werk je aan meer spiermassa en gezondere, krachtige spieren.

Conditie

Hoe is je uithoudingsvermogen?

Uithoudingsvermogen

Wil je je de hele dag door beter voelen, sterker zijn en ook beter slapen? Door regelmatige beweging verbeter en vergroot je de zuurstofopname in je lichaam. Hoe meer zuurstof, hoe beter je conditie. Neem gerust contact op om hier samen aan te werken.

Blessure herstel

Last van blessures?

Blessure begeleiding

Beweging is een belangrijk element bij herstel, dit voorkomt klachten. Spierkracht en bewegen zorgt voor positieve energie. In samenwerking met deskundige fysiotherapeuten werken we aan voorkomen en genezen van (sport-)blessure.

LisetteduijnPT massage

Genoeg over ons

Laten we het over jou hebben.

Waar wil je informatie over hebben?
Personal TrainingGroep trainingBoksenSportvastenHormonen